Abstract:
У статті наводиться визначення когнітивної технології, розглядаються умови управління знаннями за допомогою когнітивних технологій, що включають інформаційні технології. Описано основні
технології, що передбачають управління знаннями, надані відносини
технологій «управління знаннями» і «бізнес-інтелекту» в контексті інтелектуальності.
Розглянуто когнітивні моделі управління знаннями і дані інструменти для системи управління знаннями на основі вибору пріоритетних
організаційних знаннєвих ресурсів, що підтримують актуальність, оновлення та використання знань у своїй діяльності. У результаті когнітивної структуризації відбувається розробка неформального опису знань, які
зображуються у вигляді графа. На рівні когнітивної моделі кожен зв'язок розглядається до відповідного рівняння, яке може містити як кількісні, так і якісні змінні.
Досліджено когнітивні технології в аналізі, прогнозуванні, прийнятті рішень, управлінні складними системами, що дозволяють застосовувати методологію когнітивного моделювання до вирішення слабоструктурованих проблем різних складних систем, які в дослідженні і
розробці таких систем виявляються досить продуктивними. Розглянуто
когнітивні технології, здатні змінити підхід в роботі зі знаннями, що
включають рутинні операції. Встановлено, що використання таких
технологій покращує якість роботи в результаті більш ефективного
використання знань, скорочується час робочих операцій, підвищується
результативність експертної підтримки.