Одеський Національний Морський Університет

Проблеми та перспективи розвитку морської торгівлі в умовах пандемії COVID-19

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Щербина, В.В.
dc.date.accessioned 2023-05-16T11:17:58Z
dc.date.available 2023-05-16T11:17:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Проблеми та перспективи розвитку морської торгівлі в умовах пандемії COVID-19 // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2021. № 3 (76). С. 74-91. uk_UA
dc.identifier.other УДК 339.56:656.02
dc.identifier.other JELL 91, O18, R42
dc.identifier.other DOI 10.31375/2226-1915-2021-3-74-91
dc.identifier.uri http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/1347
dc.description.abstract На міжнародну торгівлю впливають багато чинників: розвиток та поглиблення міжнародного поділу праці й інтернаціоналізація виробництва; зростання торговельно-економічної інтеграції з формуванням спільних ринків, зон вільної торгівлі; лібералізація міжнародної торгівлі, зниження рівня протекціонізму та торговельних бар’єрів. Найпершою формою міжнародної торгівлі була морська торгівля, оскільки одним з найдавніших видів транспорту є морський, який й нині зберігає свою першість у вантажоперевезеннях. Морська торгівля – це форма міжнародних економічних відносин, міжнародної торгівлі товарами, доставка яких здійснюється з використанням морського транспорту. У статті досліджено сучасний стан та тенденції розвитку морської торгівлі, визначено основні проблеми морської галузі та ризики, які загрожують розвитку морської торгівлі в умовах пандемії, проаналізовано перспективи розвитку торгівлі за участю морського транспорту у світі та в Україні. Торгівельна напруга спричинила зміну структури світової морської торгівлі, оскільки пошук альтернативних ринків збуту та постачальників призвів до переспрямування потоків з Китаю на інші ринки, особливо в країнах Південно-Східної Азії. Експерти UNCTAD відзначають, що вплив COVID-19 на світову торгівлю був найбільш серйозним в першій половині 2020 року, коли її обсяги скоротилася на 15 %. Але багато країн так і не оговталися до кінця року. Натомість ряд держав змогли успішніше протистояти новим викликам і домоглися збільшення своєї частки на світовому ринку, витіснивши з нього найменш конкурентоспроможних постачальників, які постраждали в результаті зниження попиту uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Одеський національний морський університет uk_UA
dc.subject морська торгівля, пандемія COVID-19, експорт, імпорт, морська політика uk_UA
dc.title Проблеми та перспективи розвитку морської торгівлі в умовах пандемії COVID-19 uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис