Abstract:
Високоякісна освіта є одним
із основних аспектів, який дає можливість випускникам бути конкурентоспроможними на
ринку праці. Проблеми вищої освіти, з якими
сьогодні стикаються українські заклади вищої
освіти (ЗВО), не дають можливості студентам
реалізувати свій потенціал у стінах власних університетів. Більш того, кваліфікації, якими володіють студенти по завершенню університету,
часто не є достатніми аби задовольнити потреби роботодавців. Одним із способів зробити
систему освіти більш ефективною як для студентів, так і для ЗВО є концепція дуальної
освіти.
Дане дослідження направлено на опис
моделі дуальної освіти в якості інструмента,
що дозволяє вирішити основні проблеми, з якими зіштовхуються українські університети. У
статті розкрита різниця між традиційною
моделлю освіти і дуальною, підходи до організації даного виду навчання, що притаманні
різним країнам, а також переваги, що дозволяють дуальній освіті підвищувати конкурентоспроможність університетів в країні, і, як
результат, їхніх випускників.
Спираючись на досвід Німеччини, яка є
світовим лідером в організації даної моделі
навчання, було розроблено алгоритм впровадження концепції дуальної освіти в українські
ЗВО. Запропоновані основні кроки, які мають
вжити університети для впровадження дуальної
освіти, що допоможе дозволити їм підвищити
якість підготовки випускників, а також створити більш ефективні стосунки із регіональними
підприємствами і державою