Abstract:
Об'єктивність пріоритетного розвитку підсистем морської
транспортної промисловості з позиції збалансованих відносин підсистем світової
економіки та підприємницьких цілей визначає важливі закономірності відносин.
При цьому внаслідок прояву закону великих чисел виникають нові завдання оптимізації взаємовідносин між державами, природним середовищем та соціально-економічною системою окремих країн та у глобальному плані. Це визначає вимоги щодо
посилення соціально-економічної орієнтації бізнес-діяльності. При цьому слід звернути особливу увагу на наслідки діяльності глобалізованої підсистеми як морська
транспортна індустрія. Постійно посилюється роль морського транспорту у
системі забезпечення стійкості та ефективності економічних відносин підсистем
глобальної економіки. Одночасно змінюється вплив морського транспорту країн на
соціально-економічне становище громадян. Багато аспектною розглядається роль
торговельного флоту та розвитку морських портів з позиції природної рівноваги.
Періодична незбалансованість стану глобального ринку морської торгівлі зумовлює необхідність вирішення низки соціально-економічних проблем, що формують
асиметрію стабільності зростання світової економіки. Тому виникають нові завдання, вирішення яких залежить від морської транспортної політики провідним
морських держав та міжнародних морських організацій. Проте виникають нові
проблеми з позиції окремих бізнес-структур та системної оцінки наслідків.