Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Лапкін, О.І. | |
dc.date.accessioned | 2023-06-09T08:18:35Z | |
dc.date.available | 2023-06-09T08:18:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Лапкін О.І. Вартісна оцінка претензії щодо недостачі або пошкодження вантажу // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2020. № 2 (71). С. 113-123. | uk_UA |
dc.identifier.other | УДК 656.043.4 | |
dc.identifier.other | JEL G22, L92 | |
dc.identifier.other | DOI 10.31375/2226-1915-2020-2-113-123 | |
dc.identifier.uri | http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/1451 | |
dc.description.abstract | Право на пред'явлення претензії у разі недостачі або ушкодження вантажу, відповідно до КТМ України, має одержувач або позивач за умови надання коносамента. Розрахунок претензії у вартісному виразі базується на принципах, які відбиті в Конвенції ООН про перевезення вантажів морем (1978 р.). Ця Конвенція є обов'язковою до застосування усіма учасниками договору морського перевезення вантажів і визначає порядок, в якому повинне виконуватися доведення при пред'явленні претензії по вантажу. Фактичний розмір втрати або ушкодження в грошовому вираженні ґрунтований на принципі повної реституції, який полягає в тому, що позивач має бути повернений в те ж положення, в якому він знаходився до того, як був причинний збиток товару. Фактичний розмір втрати або ушкодження може бути оцінений за компромісною або ринковою вартістю вантажу. Пояснений порядок розрахунку, в якому використовуються поправочні коефіцієнти: прибутковості, адміністративних витрат, знижка на природний спад вантажу. Запропонований алгоритм розрахунку, що включає два етапи. На першому етапі розраховуються кількісні характеристики: кількість вантажу з урахуванням його природного спаду, кількість повністю зіпсованого і частково зіпсованого вантажу, приведена кількість зіпсованого вантажу з урахуванням його часткового псування. На другому етапі виконується розрахунок вартісних характеристик. При цьому можливі два варіанти. Перший варіант припускає розрахунок, виходячи з принципу визначення компромісної вартості, другій, − відбиває принцип визначення ринкової вартості вантажу. Розрахунок претензії в грошовому вираженні виконується по запропонованих формулах | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Одеський національний морський університет | uk_UA |
dc.subject | морське перевезення, вантаж, ушкодження, претензія, судновласник. | uk_UA |
dc.title | Вартісна оцінка претензії щодо недостачі або пошкодження вантажу | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |