Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шемаєв, В.В. | |
dc.date.accessioned | 2023-06-12T10:57:09Z | |
dc.date.available | 2023-06-12T10:57:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Шемаєв В.В. Особливості переходу адміністрації морських портів України до корпоративної форми управління // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2019. № 2. С. 66-88. | uk_UA |
dc.identifier.other | УДК 330.111.62 | |
dc.identifier.other | JEL P26, H82, L32 | |
dc.identifier.other | DOI: 10.31375/2226-1915-2019-2-76-88 | |
dc.identifier.uri | http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/1472 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена проблемі підвищення ефективності функціонування вітчизняної портової влади (від англ. port authority) в особі державного підприємства «Адміністрація морських портів України» у формі державного підприємства, що розглядається через призму міжнародного досвіду та національних галузевих політик в інфраструктурній галузі, а також виробленню рекомендацій щодо здійснення переходу адміністрації морських портів України до корпоративної форми управління. У статті наводяться основні проблемні питання функціонування вітчизняної портової влади у формі державного унітарного підприємства, серед яких, зокрема, неможливість повноцінного переходу до моделі управління «порт-лендлорд» для управління землями в межах портів, відсутність самостійного права розпоряджатись нерухомим майном в контексті його оренди чи концесії, обмеженість в утворенні дочірніх підприємств та придбанні корпоративних прав тощо. В той же час дослідження Європейської організації морських портів вказує, що близько 51 відсотка портових адміністрацій країн Європейського союзу функціонують як незалежні комерційні компанії. Це забезпечує в тій чи іншій мірі функціональну автономію портової влади, їх фінансову автономію, професійне та прозоре корпоративне управління, а також пропорційний регуляторний нагляд. Для трансформації адміністрації морських портів України в акціонерне товариство у статті пропонується т.зв. «дорожня карта», що має включати два основних етапи: підготовка нормативного під-ґрунтя та здійснення операційних перетворень | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Одеський національний морський університет | uk_UA |
dc.subject | корпоративне управління, державне підприємство, акціонерне товариство, морські порти, адміністрація порту. | uk_UA |
dc.title | Особливості переходу адміністрації морських портів України до корпоративної форми управління | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |