Короткий опис (реферат):
У статті аналізується показник «час, проведений в порту»,
впроваджений ЮНКТАД, який включає час від моменту заходу судна в межі порту
до моменту його виходу за межі, незалежно від мети перебування. Індикатор не
враховує середній розмір судна, кількість суднозаходів, розподіл часу по видам
операцій тощо. Важливість аналізу показника часу пояснюється його впливом на
якість портового обслуговування, ефективності порту в цілому за рахунок більш
повного задоволення клієнтури в якісному та вартісному аспектах.
Середній час у порту по всьому світу оцінюється в 1,37 дня або 33 години.
Контейнеровози відрізняються найкращими характеристиками – менше 24 годин в
межах порту. Головними країнами, де забезпечується мінімальний час обслуговування суден за всіма типами суден, є Японія, республіка Корея, Сінгапур та
Китай. Так, найкоротший час в Японії для контейнеровозів складає 0,29 дня, чи 7
год., для танкерів – 0,45 дня, чи 11 год., для балкерів – 1,08 дня, чи 26 год.
Лідером серед європейських регіонів є Скандинавія/Балтика як в цілому,
так і на ринку контейнерного обслуговування (14,6 год.), а також обслуговування
балкерів (57,6 год.) та газовозів (16,8 год.).
Для аналізу показника часу портового обслуговування рекомендується
вести статистичний облік часу в розрізі всіх видів операцій з судном та
вантажем за типами суден (видами вантажу), сумарного терміну завершеного
переміщення вантажу через порт, сумарного терміну завершеного обслуговування
судна, часу документального оформлення, отримання інформації, виконання
додаткових неосновних послуг.