Abstract:
У статті досліджено існуючі умови підвищення ефективності
фінансування вітчизняної суднобудівної галузі через запровадження механізму,
який виявився ефективним та прогресивним в економіці Німеччини – створення
фондів на основі командитних товариств. Проведено аналіз німецького досвіду з
метою виявлення та структурування проблем та передумов його імплементації
для відтворення економічної міці української суднобудівної індустрії. Проведено
дослідження потенціалу та особливостей застосування даного механізму в
українських реаліях з огляду на перспективні зміни в нормативно-правовій базі, що
регулює діяльність економічних суб’єктів галузі. Визначено, що головний акцент
має бути зроблено на виявленні резервів підвищення ефективності фінансування
пр-ектів суднобудування в Україні шляхом консолідації та ефективного
управління існуючими ресурсами і використання перспектив залучення через
механізм КТ-фондів коштів українських та іноземних інвесторів з різними
масштабами наявних ресурсів. Водночас, зростаюча роль інноваційного чинника і
пов'язані з цим перспективи отримати у короткі терміни очікуваний економічний
ефект від запровадження КТ-фондів в Україні не дають можливості
розраховувати на швидкі результати підвищення ефективності суднобудування
через ситуацію, яка склалася у державі з впровадженням та практичним
використанням новітніх наукових розробок і їх масовою адаптацією. Для
вирішення цієї проблеми потрібні дієві інструменти стимулювання інвестування
через КТ-фонди саме в інноваційні розробки в сфері суднобудування на рівні
держави, галузі, конкретних суднобудівних підприємств