Abstract:
В статті запропонований метод розрахунку кількісного
співвідношення підтримуючих сил, що діють на корпус швидкісного судна під час
руху. При розробці метода використані данні досліджень в дослідних басейнах та
комп’ютерні програми Autocad та DialogStatika. Також в цій роботі
запропонований метод розрахунку координат точок прикладення гідростатичної
та гідродинамічної сил підтримки. Значення гідростатичної сили додатково було
розрахо-вано за допомогою формули Пітера дюКейна. В статті також
розглянутий альтернативний метод обробки даних досліду кренування судна. Цей
спосіб визна-чення положення центру ваги судна може застосовуватися для
обробки даних досліду кренування суден зі специфічними формами обводів. Такий
підхід може забезпечити додатковий контроль правильності розрахунків у
нестандартних випадках