Abstract:
Дане дослідження присвячено особливості оцінки управління системами якості з використанням статистичних методів. Якість продукції є важливим показником діяльності людини, тому проблема її оцінки є актуальним питанням. В статті досліджено існуючі статистичні методи оцінки якості, дана їх характеристика. Представлено авторське бачення взаємозв'язку окремих статистичних методів з виробничими процесам на підприємстві. Було визначено відмінності між кількісними та якісними статистичними показниками оцінки якості та розроблено схему приймального статистичного контролю, що складається з двох ступенів. В ході дослідження були використані – експертний метод та комбінований метод, який являє собою поєднання аналітичного, експертного і статистичних методів. Побудова і впровадження на підприємствах запропонованого алгоритму статистичного приймального контролю надає їм впевненість у рівні виробництва продукції, який буде відповідати вітчизняним та міжнародним стандартам, наддасть ряд конкурентних переваг як на внутрішньому так і на зовнішньому ринках.