DSpace Repository

Теоретико-практичні засади ефективності програми психологічної підготовки в повноконтактному карате

Show simple item record

dc.contributor.author Кернас, А. В.
dc.contributor.author Дразіна (Долгієр), Є. В.
dc.date.accessioned 2023-09-05T10:58:37Z
dc.date.available 2023-09-05T10:58:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Кернас А. В., Дразіна (Долгієр) Є. В. Теоретико-практичні засади ефективності програми психологічної підготовки в повноконтактному карате // Науковіий вісник університету Ушинського, № 3(140), 2022. С. 76-82. uk_UA
dc.identifier.uri http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/1653
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі психологічної підготовки спортсменів каратистів, яка є актуальною як у теоретичному, так і практичному сенсах сучасної психології та педагогіки спорту. Метою роботи було дослідження теоретико-практичних аспектів ефективності програми психологічної підготовки у повноконтактному карате. Дослідження проводилося на базі спортивних клубів Всеукраїнської всестилевої федерації бойових мистецтв (м. Ізмаїл). Обстежувалися спортсмени-єдиноборці чоловічої статі (40 осіб) віком з 18 до 24 років, середній вік обстежуваних – 19,49±0,79 років. Для вирішення поставлених завдань застосовувалося порівняння контрольної та експериментальної груп спортсменів. У дослідженні використані такі методи: аналіз науково-методичної літератури; емпіричні: спостереження, бесіда, анкетування, тестування за методикою «Градусник» (Ю. Я. Кисельова), «Самооцінка вольових якостей студентів-спортсменів» (Н. Б. Стамбулова); математична обробка даних. Аналіз останніх досліджень та публікацій засвідчив, що взаємодія рухової та емоційно-вольової активності є невід'ємним компонентом розвитку особистості спортсменів, при цьому механізми взаємозв'язку емоції і волі найвиразніше простежуються на рівні регуляторних функцій психіки, що пов'язані з активізацією, мобілізацією або прискоренням. У ході дослідження впливу пропонованої комплексної програми доведено, що за методикою «Градусник» (Ю. Я. Кисельова) здебільшого поліпшились показники щодо бажання тренуватися (на 15%) у спортсменів експериментальної групи порівняно з контрольною групою, готовність до змагань (на 11%). За методикою самооцінки вольових якостей Н. Б. Стамбулової, у спортсменів експериментальної групи порівнянні з контрольною поліпшилися і показники «самовладання» (на 9%). На підставі аналізу і зіставлення отриманих даних до і після впровадження програми психологічної підготовки, а також спостереження за зростанням рівня спортивної майстерності, констатували позитивний вплив запропонованої програми в повноконтактному карате, як на стан психічного і фізичного здоров'я спортсменів-каратистів, так і на ефективність їхньої спортивної діяльності в цілому uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Науковіий вісник університету Ушинського uk_UA
dc.subject теоретико-практичні аспекти ефективності програми, повноконтактне карате, програма психологічної підготовки, студенти-спортсмени. uk_UA
dc.title Теоретико-практичні засади ефективності програми психологічної підготовки в повноконтактному карате uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account