Abstract:
Сьогодні система освіти України є генератором інноваційної моделі
соціального, культурного та економічного розвитку. В основі такої моделі
лежить інтелектуальний ресурс педагогічної спільноти, здобувачів освіти,
громади, в якій функціонуватиме конкурентноспроможний, освічений
громадянин, а також комплекс умов, в яких особистість дитини може досягти
прогресу розвитку, зокрема у формуванні і застосуванні відповідних
компетентностей, визначених державними стандартами. Проголошені
суспільством моральні цінності, які лежать в основі змісту сучасної освіти,
зокрема наслідування загальнолюдських цінностей, культурних цінностей
Українського народу, цінностей громадянського суспільства, принципів
верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, що
спрямовані на формування відповідальних та чесних громадян, які здатні до
свідомого суспільного вибору, та спрямування своєї діяльності на користь
іншим людям і суспільству – ґрунтуються на психологічних законах спілкування
та взаємодії людей і виражаються у психологічній культурі, як індивідуальній,
так і суспільній, а також знаходяться у площині організації безпечного
освітнього середовища в освітньому закладі, дружнього до дитини, сім'ї [3].
Можливість реалізації оновлених цілей та завдань освіти на тлі реформ,
зазаначених у Законі України Про освіту від 5.09.2017 року №2145-VIII, Про
повну загальну середню освіту від 16 січня 2020 року № 463-IX , потребує
відповідної перебудови її змісту