Abstract:
Навчальний посібник присвячено розкриттю функціїй суб’єктів соціальної роботи щодо надання соціальної допомоги тим, хто її потребує. Це і держава в цілому, яка здійснює соціальну політику, і органи місцевого самоврядування, громадські організації, фонди тощо. На рівні системи освіти здійснення соціального патронажу сім’ї та охорони дитинства покладено на місцеві органи управління освітою, навчальні заклади, соціально-психологічну службу, зокрема, соціального педагога. Кожен із суб’єктів має свої завдання, повноваження та функції. Завдання соціально-психологічної служби освіти у цьому напрямі – забезпечення додержання основних соціально-правових потреб дитини, сприяння її успішній соціальній адаптації в умовах дитячого колективу і сім’ї, задоволення потреб дитини у розвитку і самореалізації. У посібнику розкрито напрями та зміст діяльності соціального педагога, що відповідають його функційним обов’язкам.