Abstract:
Випускна кваліфікаційна робота на здобуття першого рівня вищої освіти
(бакалавр) у галузі знань 27 – «Транспорт» за спеціальністю 275 – «Транспортні
технології (на морському та річковому транспорті)». – Кафедра «Експлуатації
флоту і технології морських перевезень» Навчально-наукового інституту
морського бізнесу Одеського національного морського університету, Одеса, 2023.
У данній випускній кваліфікаційній роботі вирішується питання, який
тип суден, взятих у тайм-чартер, є найвигіднішим для фрахтувальника при
перевезенні руди. Ефективність буде визначатися шляхом порівняння собівартості
перевезення руди на тайм-чартерних судах з собівартістю перевезення на суднах,
зафрахтованих по рейсовому чартеру, де в ролі останньої виступає ставка фрахту.
Проаналівувавши усі розрахункові дані в 3 частині приходимо до висновку
про те, що найвигіднішим для орендаря є використання «кейпсайзів», по
якимсобівартість перевезення руди дорівнює 27,30 дол/тонн. Це і є проектною
пропозицією розв’язуваної задачі з вибору роботи суден при перевезенні руди, та
економічна ефективність від освоєння проектного вантажопотоку в кількості
600000 тонн буде дорівнювати 8 817 680 дол.
Ключові слова: тайм-чартер,балкери, показники роботи балкерів, обґрунтування
типорозміру судна, економічний ефект.