Abstract:
Як показує наукова література арт-терапія або «лікування мистецтвом» – досить новий, проте популярний засіб психотерапії. Особливо актуальною арт-терапія є для дітей. Мистецтво – це чудова можливість для малюка «відкритися», поділитися своїми емоціями та страхами. Адже іноді так важко висловити словами всі ті емоції, що вирують у душі. Мета дослідження полягала у вивчені та корекції негативного психоемоційного стану у дітей дошкільного віку (на прикладі арт-терапії). Методи. У роботі використана система методів і процедур отримання даних, яка включає: теоретичний аналіз літератури з обраної проблеми, методи спостереження, бесіди, тестування. Вибірку склали 40 дітей віком 5–6 років. Психологічний клімат сім’ї є основою розвитку дитини в багатьох сферах життя, бо ніхто не має на дитину такого впливу, як її сім’я. Розлади в самій сім’ї, такі як конфлікти між подружжям, пасивні стосунки між дитиною та батьками, низький соціальний статус сім’ї та інше, створюють негативну картину сприйняття реальності дошкільника. Узагальнюючи емпіричну частину нашого дослідження встановлено, що діти, які виховуються у нестійкому, змінному або стійкому негативному психологічному кліматі сім’ї та отримують від батьків негативне ставлення, часто мають погане самопочуття, низьку або завищену активність та часту зміну настрою. За допомогою кореляційного аналізу за коефіцієнтом К. Пірсона було виявлено, що у досліджуваних демонструється найбільш значущий коефіцієнт кореляції у таких прямих взаємозв’язках як: позитивні емоції та психологічний клімат, настрій та позитивні емоції. Також нами було зафіксовано зворотній взаємозв’язок у таких показниках як: самопочуття та негативні емоції, психологічний клімат та негативні емоції, а також настрій та негативні емоції.