Abstract:
Робота присвячена розгляду актуальної на даний час у педогогіці та психології спорту проблемі передстартових емоційних станів спортсменів- єдиноборців культивуючих традиційні та східні види спортивних єдиноборств. В роботі проводиться опис етапів проведеного нами дослідження. Пропонується варіант вирішення цієї проблеми засобами разробленої нами програми психолго- педагогічних прийомів. Наводяться результати проведеного нами дослідження.
Як відомо спортивні види єдиноборств – це специфічний вид людської діяльності, якому властиві наступні особливості: оперативний характер діяльності, висока психічна напруженість, динамізм, не стандартні умови рішення завдань, які часто
змінюються, залежність результату від особливостей протидії суперника в стресогенних умовах явно вираженої конфліктної взаємодії..
У сучасних соціальних умовах особливого значення набуває змагальна діяльність, що проявляється в різних сферах життєдіяльності суспільства і яка
не лише пред'являє часом гранично високі вимоги до афектно-вольових процесів і особистості в цілому, але і припускає уміння швидко і ефективно концентруватися на сукупності умов, що призводять до бажаного результату.
Відомості про закономірності регуляції психічних станів можуть служити значною підмогою в рішенні багатьох тактичних і стратегічних завдань спортивної діяльності. Проблема психологічної корекції емоційних станів має важливе значення для конкретизації аспектів, які торкаються розвитку
психологічних особливостей спортсменів та регуляції їх емоційних і вольових процесів.