Abstract:
В сучасних умовах транспортно-експедиторські компанії є перш за все інтеграторами різних транспортних послуг, які формують певні системи доставок як для одиничних транспортувань, так і для довгострокового транспортного обслуговування регулярних поставок, тому виникає потреба у впровадженні стратегій диверсифікації у діяльність підприємств, щоб інтеграційні процеси пройшли у повній мірі задовольняючим чином. Оскільки експедиторські компанії на сьогоднішній день не просто надають додаткові до процесу транспортування послуги, а є організаторами і координаторами доставки вантажів, основне завдання експедитора – звільнити вантажовласника від вирішення питань, пов'язаних з транспортуванням вантажів. Саме тому виникає залежність між асортиментом послуг, які можуть запропонувати ТЕК та проблемами клієнта, які ці послуги можуть вирішити. Клієнту, звичайно, зручніше та вигідніше передати всі види робіт, пов’язаних з вантажем, на одну компанію, яка повністю візьме на себе організацію та реалізацію процесу без залучення третіх компаній. Аби впроваджена стратегія диверсифікація приносила транспортно-експедиторській компанії лише конкурентні переваги та позитивні наслідки, при розробці стратегії та плануванні нових напрямків діяльності необхідно вивчати та аналізувати ринок, поведінку конкурентів, споживачів і постачальників. Не менш важливо розрізняти напрямки та спрямування стратегії диверсифікації, щоб ліпше розуміти, до яких цілей і яким чином варто прямувати. Тільки при правильному аналізі, розробці необхідних цілей та планів, розуміючи тенденції ринку і урахуванню можливих ризиків можна прийти до належних та бажаних результатів впровадження стратегії диверсифікації ТЕК.