dc.description.abstract |
У статті розкрито особливості та ефективність податкових інструментів для підтримки мало$ го та середнього бізнесу як одні із важливих заходів в забезпеченні економічної ефективності суб'єктів господарювання. Наведено критерії визначення розміру малого та середнього підприємництва у ЄС, які різняться серед країн-членів та у відповідності до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та Господарського кодексу України. Встановлено, що понад 98% із загальної кількості формальних і неформальних бізнес-структур у різних країнах становлять малий та середній бізнес. Визначено, що інноваційність визначається однією з істотних переваг малого та середнього підприємництва, оскільки цей сектор економічної діяльності патентує в 16 разів більше нових розробок порівняно з великим бізнесом. Встановлено, що суб'єкти малого та середнього підприємництва складають 50—60% ВВП у розвинутих країнах. Так, у Великій Британії цей показник становить 51%, у Німеччині — 53%, у Фінляндії — 60%, у Нідерландах — 63% та в Україні — 59%. Визначено, що суб'єкти малого та середнього підприємництва займають лідируючі позиції у забезпеченні темпів економічного зростання в розвинених країнах та країнах, що розвиваються. З'ясовано, що в Україні більшість державних програм зосереджені на: фінансовій підтримці на початку бізнесу, підтримці сільськогосподарських компаній, податкових та митних пільгах та "зелених тарифах". Встановлено, що міжнародні програми в Україні орієнтовані на підприємців у сільській місцевості і суб'єктів малого та середнього підприємництва, які працюють у стратегічних галузях. Проаналізовано особливості застосування податкових інструментів для підтримки малого та серед$ нього бізнесу в зарубіжних країнах, зокрема такі як: звільнення від сплати податків, інвестиційні надбавки, вирахування витрат із бази оподаткування, віднесення збитків на майбутні періоди, прискорена амортизація, спрощена система обліку та звітності, зниження ставки податків, по$ даткові канікули, пільгові умови оподаткування податком на приріст капіталу, пільги на реінвестування, інвестиційні податкові кредити тощо. Встановлено, що державні податкові інструменти мають бути орієнтовані на формування системи взаємодій "держава населення бізнес", роблячи її більш розвиненою та спрямованою на розвиток. |
uk_UA |