Abstract:
Нові покоління пасажирських суден змішаного і річкового плавання (ПС) характеризуються як новими підходами до їх проєктування, так і застосуванням сучасних форм суднових обводів, яке пов’язано із використанням перспективних пропульсивних комплексів. Такі особливості пасажирських суден нового покоління ускладнюють застосу-вання статистичних методів визначення буксирувального опору та потужності. Тому результати розрахунків за статистичними методами або визначення опору за допомогою CFD методів потребують верифікації шляхом проведення модельних випробувань. Проведено фізичне моделювання руху пасажирського судна нового покоління в дослідному басейні ОНМУ на тихій глибокій воді і на регулярному хвилюванні. Підтверджені проєктні рішення щодо визначення потрібного буксирувального опору та потужності. Досліджена ходовість судна на регулярному хвилюванні, визначені коефіці-єнти додаткового опору на регулярному хвилюванні. Отримані дані можуть бути застосовані в подальшому впроцесі розробки аналогічних проєктів суден.