dc.description.abstract |
Модернізація є одним з напрямів підвищення конкурентоспроможності судноплавних компаній, зокрема тих, які провадять морський круїзний бізнес. Для морських круїзних суден, життєвий цикл яких складає понад тридцять років, характерно проведення робіт з модернізації, одним з особливих напрямків якої є збільшення довжини судна за рахунок виготовлення додаткової вставки корпусу. При реалізації цього проєкту отримуємо судно з власними оновленими (відміними від судна-прототипу) технічними, експлуатаційними, економічними характеристиками, що потребує додаткових досліджень морехідних якостей і енергозабезпечення. Життєвий цикл пасажирського флоту, на відміну від флоту торговельного, характеризується багато більшою вартістю і тривалістю, тому і стратегія модернізації його повинна мати особливі підходи і напрямки. У зв’язку з чим роботі запропоновано удосконалену структуру напрямків проведення модернізації пасажирських суден, які зосереджуються на реновації корпусу, конверсії, переобладнанні суднових інженерних систем і комплексів та внутрішньосуднової архітектури. Оцінка морехідних якостей, зокрема ходовості, модернізованого судна вимагає попереднього проведення аналізу факторів, які вливають на розрахункове визначення водотоннажності, осадки, коефіцієнтів повноти суден з додаванням циліндричної вставки. Удосконалено метод визначення безрозмірних коефіцієнтів повноти, який полягає в забезпеченні мінімальної висоти надводного борту у відповідності до вимог Міжнародної конвенції про вантажну марку. Виконано кількісну оцінку впливу подовження суден на їх геометричні характеристики на прикладі суден-кандидатів на проведення розмірної модернізації, що дасть можливість проводити уточненні розрахунки ходовості. |
uk_UA |