dc.contributor.author |
Гришин, А.В. |
|
dc.contributor.author |
Олейніков, В.В. |
|
dc.contributor.author |
Яременко, Н.О. |
|
dc.contributor.author |
Савчук, Н.В. |
|
dc.date.accessioned |
2024-05-13T10:42:58Z |
|
dc.date.available |
2024-05-13T10:42:58Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Гришин А.В., Олейніков В.В., Яременко Н.О., Савчук Н.В. Алгоритм поетапної оптимізації суднових конструкцій за критеріями надійності та економічності: Вісник Одеського національного морського університету: Зб. наук. праць, 2024. № 1 (72). С. 30-42. |
uk_UA |
dc.identifier.other |
УДК 629.5.017-048.34 |
|
dc.identifier.uri |
http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/3789 |
|
dc.description.abstract |
Питання раціонального проєктування конструкцій та зниження їх матеріаломісткості при оптимальному запасі надійності ніколи не
втрачали своєї актуальності. В умовах реального проєктування будівельних, суднових, авіаційних конструкцій проєктувальнику доводиться рахуватися найчастіше не з одним, а з декількома, зазвичай суперечливими критеріями та переслідувати декілька екстремальних цілей.
В таких випадках задача оптимального проєктування є задачею багатокритеріальної оптимізації.
Оптимальне проєктування суднових конструкцій є техніко-економічною
проблемою, для якої мінімальна вага (або вартість) не є єдиною ознакою оптимальності. У цій роботі ставиться завдання щодо проєктування конструкції мінімальної ваги (або вартості) з оптимальним запасом надійності, що відповідає
мінімуму сумарних витрат на виготовлення та експлуатацію впродовж встановленого терміну служби. В якості критеріїв оптимізації розглядаються мінімальні
середні очікувані загальні витрати з урахуванням можливого збитку від руйнування та мінімальна маса конструкції з дотриманням обмежень на напруження,
жорсткість, а також обмежень проєктно-технологічних параметрів.
Викладається алгоритм поетапної оптимізації суднових конструкцій на
прикладі оптимізації несучих конструкцій твіндечної люкової кришки суховантажного судна, що виявили низьку надійність у процесі експлуатації. Для визначення оптимальних параметрів конструкції використовується алгоритм випадкового пошуку у поєднанні з методом скінчених елементів (МСЕ). Отримана в
результаті розв’язання задачі оптимізації конструкція основного ребра жорсткості люкової кришки, незважаючи на незначне збільшення маси, тим не менш у
повній мірі задовольняє вимогам оптимальної надійності та економічності. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Одеський національний морський університет |
uk_UA |
dc.subject |
оптимальне проєктування, суднові конструкції, критерій якості, функція мети, багатокритеріальна оптимізація, методи оптимізації, коефіцієнт запасу. |
uk_UA |
dc.title |
Алгоритм поетапної оптимізації суднових конструкцій за критеріями надійності та економічності |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |