dc.description.abstract |
Розвиток одного з методів навчання – дистанційного – стає останнім
часом стрімким та всеосяжним. Перед викладачами вищих навчальних закладів, особливо
технічних спеціальностей, до яких безумовно відносяться і будівельні, виникає складне
завдання – як трансформувати навчальний матеріал у сучасні цифрові форми, як зробити
процес навчання гнучким, захоплюючим, зручним для студента та викладача. Практика
роботи зі спеціальностями будівельного спрямування в Одеському національному морському університеті показала, що одним із рішень є використання інструменту – динамічна
геометрія GeoGebra.
Програма GeoGebra – це динамічна математична програма для всіх рівнів освіти. У
рамках вищих навчальних закладів вона може бути використана в цілій низці загальноосвітніх дисциплін, а також спеціальних дисциплін (теоретична механіка, будівельна механіка, будівельні конструкції, гідрометрії та інженерних дослідженнях тощо) для вирішення
класу завдань, де потрібний графо-аналітичний підхід .
GeoGebra може бути вбудована в поширену систему дистанційної освіти Moodle як
самостійний компонент або використана як тип питання при тестуванні. Програма має
великий набір інструментів для виконання різних геометричних побудов і розрахунків:
точки, відрізки, лінії, промені, перетину, дотичні, вектора, паралельне перенесення, симетрія, кути, площі і т.п. Крім цього існують елементи для управління завданням та середовищем оточення.
У рамках цієї статті розглядається простий приклад графічного завдання (у
середовищі GeoGebra) – побудова багатокутника сил визначення зусиль в елементах ферми. Слід зазначити, що цей приклад досить універсальний і може бути перенесений на ряд
інших завдань, що вимагають використання векторів. Наприклад, при вирішенні векторної
задачі на визначення середньої швидкості течії.
Крім графічної побудови, показано ‒ як підготувати завдання з вихідними даними,
що динамічно змінюються. Це дозволить уникнути одноманітності під час роботи із
завданням. Крім того, представлений підхід для виставлення оцінки в автоматичному
режимі. Викладач отримує можливість створити великий набір графо-аналітичних
завдань зі зручним інтерфейсом для перевірки робіт, виконаних студентами |
uk_UA |