Abstract:
У статті розглянуто особливості мемів як онімного компоненту національно-мовної картини світу. Проаналізовано меметичну природу власних назв у сучасному публічному просторі та особливості використання мемів у інтерактивному навчальному процесі. Крім цього, розглянуто погляди вітчизняних і зарубіжних дослідників на природу та диференційні ознаки мемів, з’ясовано способи та форми феномену мемного буття власних назв, визначено принципи використання мемів на заняттях із української мови. Методологічною базою дослідження стали сукупність загальнонаукових лінгвістичних методів. Було використано описовий метод для інвентаризації та інтерпретації досліджуваних мемних феноменів у межах національно-мовної картини світу, методи аналізу та синтезу для ідентифікації онімних мемних компонентів, кількісний метод для встановлення обсягу онімних одиниць та мемних домінант у ландшафті. Результати дослідження свідчать про популяризацію Інтернет-мемів у мові кіберпростору, їх вплив на розвиток мови загалом. Спілкування користувачів всесвітньої мережі за допомогою мемів сприяє створенню особливої субкультури зі своїми законами і традиціями. На тлі розвитку сучасних технологій народжується інтерактивна мережева лінгвістика, яка дає поштовх розумінню того, як спілкуються між собою люди за допомогою комп’ютерів та різноманітних гаджетів. Дослідження Інтернет-мемів є важливою складовою частиною розвитку й оформлення інтернет-лінгвістики як самостійного напряму. У роботі зазначено, що мем є семіологічним визначенням знака і може розглядатися як мовний знак. Саму назву Інтернет-мему можна вважати пропріативом, адже вона містить усі ознаки, що зазвичай властиві традиційним власним назвам: виділення з низки інших, поляризація порівняно з іншими частинами лексичної системи, індивідуалізація та ідентифікація. Використання на заняттях з української мови Інтернет-мемів підвищує рівень пізнавальної діяльності та мотивації студентів, зацікавлює їх, що сприяє бажанню виконувати різні види робіт, а відтак – засвоювати навчальний матеріал.