Abstract:
Розвиток глобальних логістичних мереж, інтеграція судноплавних компаній та морських портів до логістичних ланцюгів постачань, розвиток кон-тейнеризації та мультимодальних перевезень, інтеграція систем розподілу морських і внутрішніх вантажів сприяли створенню сухих портів. Сухі порти відіграють важливу роль у глобальній торгівлі та логістиці, забезпечуючи зберігання, ефективну перевалку, митне оформлення та транспор-тування вантажів у контейнерах. З 24 лютого 2022 року блокада доступу до моря зумовила проблеми в роботі морських портів та паралізувала роботу контейнерної логістики. Ключовим викликом для логістики став пошук альтернативних шляхів доставки вантажів з метою забезпечення неперервності постачань. Нині в Україні експорт здійснюється сухопутними шляхами та через Дунайські порти. Ніколи раніше цими логістичними шляхами не експортували стільки продукції. Тож з огляду на це потрібно розбудовувати мультимодальні термінали, сухі порти, що підвищить ефективність логістики. Дослідження ефективності функціонування сухих портів мають на меті забезпечити оптимізацію логістичних процесів, зменшення витрат та ризиків, а також впровадження нових технологій. Це сприятиме підвищенню конкуренто-спроможності країни, ефективності логістики, прискоренню митного оформ-лення.У статті розглянуто теоретичні підходи до визначення поняття «сухий порт», проведено класифікацію сухих портів, визначено ризики в роботі сухих портів, які можуть впливати на ефективність їх діяльності