DSpace Repository

Емоційний інтелект у структурі детермінант професійного самовизначення старшокласників.

Show simple item record

dc.contributor.author Ситнік, С.
dc.contributor.author Малиш, В.Є.
dc.date.accessioned 2024-10-22T10:34:40Z
dc.date.available 2024-10-22T10:34:40Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Ситнік С., Малиш В. Емоційний інтелект у структурі детермінант професійного самовизначення старшокласників. Наука і освіта. Випуск №2, 2024. Видавничий дім «Гельветика» 2024. Стор. 73-79. uk_UA
dc.identifier.uri http://rp.onmu.org.ua/handle/123456789/4104
dc.description стаття uk_UA
dc.description.abstract У статті представлено результати емпіричного дослідження емоційного інтелекту у структурі детермінант професійного самовизначення старшокласників. Йдеться про етап самовизначення людини, який передує конкретному вибору професії і включає усвідомлення власних інтересів, досвід опанування різних професійних сфер та адекватні знання про себе і свої можливості. Більшість сучасних старшокласників має низький рівень емоційного інтелекту, не дуже добре розуміє свої емоції, не має високої потреби у самопізнанні та пізнанні інших, імпульсивна у своїх реакціях і не може ефективно керувати своїми емоціями. І це прямо пов'язано зі слабким інтересом до видів професій, які передбачають спілкування з людьми. Натомість старшокласники з вищим рівнем емоційного інтелекту виявляють більший інтерес до професій, пов'язаних із людьми, природою або художніми образами, більше цікавляться географією, літературою та мистецтвом. Емоційний інтелект впливає на емоційне ставлення старшокласників до вибору професії, пов’язаний із численними детермінантами професійного самовизначення, такими як автономність та самостійність у виборі професії, інформованість про світ професій, уміння планувати професійне життя, емоційне ставлення до ситуації вибору професії, соціальні, моральні, естетичні, утилітарні мотиви вибору майбутньої спеціальності. На професійне самовизначення старшокласників впливають п'ять базових чинників, серед яких важливе місце посідають мотивація, прийняття рішення про напрям професійної діяльності, вибір професійного середовища, урахування соціальних аспектів та впевненість у собі. Емоційний інтелект є важливим компонентом цього процесу, оскільки допомагає краще розуміти та керувати емоціями, які впливають на професійний вибір. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Наука і освіта uk_UA
dc.subject професійне самовизначення старшокласників uk_UA
dc.title Емоційний інтелект у структурі детермінант професійного самовизначення старшокласників. uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account