DSpace Repository

Нормативно-правове регулювання арешту морських суден

Show simple item record

dc.contributor.author Кукшинова, Ольга Олегівна
dc.contributor.author Галяс, Д.І.
dc.date.accessioned 2022-12-28T11:57:54Z
dc.date.available 2022-12-28T11:57:54Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.other УДК 347.791.6
dc.identifier.uri http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/437
dc.description.abstract У статті аналізуються міжнародні та національні нормативно-правові акти, які регулюють питання щодо арешту морських суден. Так, звертається увага на те, що зазнали змін деякі законодавчі акти України в частині визначення підсудності справ про арешт морських суден, були внесені важливі зміни як до Цивільного процесуального кодексу України, так і до Господарського процесуального кодексу України, що, в свою чергу, дало поштовх становленню нового масиву судової практики у справах про арешт суден. Аналізується Міжнародна конвенція з уніфікації деяких правил щодо накладення арешту на морські судна 1952 р., Конвенція ООН з морського права 1982 р., Конвенції ООН про морське перевезення вантажів 1978 р. та Міжнародна конвенція про арешт суден 1999 р. яка уніфікувала майже всі сучасні тенденції, що стосуються арешту морських суден. Конвенція 1999 була відкрита для підписання з 1 вересня 1999 по 31 серпня 2000 р., після чого залишається відкритою для приєднання. Досліджено національні нормативно-правові акти, які регулюють питання щодо арешту морських суден. Так, до національних нормативно-правових актів, які регулюють питання щодо арешту морських суден віднесено: Кодекс торговельного мореплавства України, Господарський процесуальний кодекс України, Цивільний процесуальний кодекс України, Закон України «Про виконавче провадження», Кодекс України про адміністративні правопорушення, Кримінальний процесуальний кодекс України та Кримінальний кодекс України. Проведене дослідження дозволило зробити висновок, що по-перше, сьогодні на правовому рівні діють достатньо ефективні уніфіковані норми стосовно арешту морського судна по забезпеченню морських вимог, які не тільки зв’язують різні правові системи, а й роблять зрозумілими різні правові інститути. По-друге, процес уніфікації даної сфери не є статичним. З урахуванням багаторічного досвіду застосування чинних правових норм, зі зміною обставин політичного, економічного, правового характеру створюються нові правила, які мають відповідати викликам сьогодення. По-третє, приєднання України до міжнародної конвенції має певні переваги: вона стає повноправним учасником міжнародного морського судноплавства й набуває тих самих прав й обов’язків в сфері арешту суден, як і інші країни-учасники. На наш погляд, з урахуванням досвіду імплементації норм Конвенції 1999 р. та багаторічної практики іноземних держав у справі арешту суден, в Україні доцільно було б розробити і на законодавчому рівні закріпити спеціальну процедуру арешту морського судна по забезпеченню морських вимог. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Науковий вісник Ужгородського Національного Університету uk_UA
dc.relation.ispartofseries Право;
dc.subject морська вимога, арешт морського судна, затримання судна uk_UA
dc.title Нормативно-правове регулювання арешту морських суден uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account