Abstract:
Магістерська робота присвячена проблемам організації та
ефективності перевезення зернових через порти Південний на орендованих
тайм¬чартерних суднах. При її написанні були поставлені наступні питання.
Перше – проаналізувати стан експорту та імпорту зерна в Україні та загальну
врожайність зернових культур.
Друге – оцінити і підтвердити розрахунками економічну доцільність, взагалі,
використовувати тайм – чартерний тоннаж для перевезень експортно -
імпортних вантажів.
Третє – наскільки доцільно орендувати на умовах тайм-чартера судна для
перевезень зернових вантажів.
Четверте – судна яких типорозмірів більш ефективно орендувати для
перевезень зерна між портами України і портами країн Середземного та
Червоного морів.
Обраний напрямок – з Південного до порту Джидда Саудівської Аравії.
Пропоновані три варіанти типорозміру балкера дедвейтом близько 40000 т,
50000 т і 60000 т. та схема перевезення зернових. Розраховували час рейсів,
завантаження суден, обсяги перевезень зерна кожним судном протягом одного
року. Рейс і річні обсяги витрат були базовими.
За фінансовими критеріями, які також були розраховані в магістерській
роботі, були отримані наступні результати. Усі судна виявили фінансовий
результат у плюсі під час перевезень зерна. Найефективнішим є балкер з
дедвейтом 50000 т. Це судно рекомендовано зафрахтувати на час для
перевезень зерна. Річний прибуток 11,58 млн. доларів США, прибуток від
перевезень річного обороту зерна близько 950000 т вантажу становить 11,40
млн. доларів США, для транспортного обслуговування проектного обороту
необхідно орендувати в тайм-чартері 1 балкер дедвейтом 50000 т.