Abstract:
В монографії обгрунтована концепція забезпечення узгодженого управління процесом перевалки вантажів у
загальнотранспортних вузлах, досліджено поняття «стійкість» (сталість) в аспекті діяльності транспортних підприємств,
наведено математичну модель оптимізації плану вантажеперевалки, в якій при забезпеченні платоспроможного попиту
вибираються з урахуванням розподіленої в часі потреби в ресурсах ті замовлення, які можуть бути виконані, також
розглянуто методику визначення оптимальної транспортної системи доставки великої кількості навалювальних вантажів зі
застосуванням рейдової перевалки. Досліджена та сформульована концепція, яка сприятиме вирішенню важливого завдання - підвищенню ефективності взаємодії Університету і підприємств морського транспорту у складанні інноваційної програми
підготовки фахівця.
Щодо обслуговування суден розглянуто особливості системи організації постачання суден паливо-мастильними
матеріалами (ПММ) та водою. Приведено опис технологічного процесу підготовки та здійснення бункерування ПММ і
водою та досліджено питання розрахунку продуктивності вантажних робіт, виявлено існуючі проблеми в організації та
обробці статистичної інформації стосовно процесів експлуатації портового перевантажувального обладнання (ППО), та їх
вплив на ефективність управління та прогнозування експлуатаційної надійності, розглянуто можливості використання
якісних показників при обґрунтуванні напрямів та заходів реорганізації морських торговельних портів, ідентифіковано
поняття «індустріальний парк», встановлено відмінні особливості індустріальних парків від інших видів парків, сформовано
системне уявлення стосовно цього об'єкту та оцінено перспективи організації індустріальних парків у вітчизняних умовах, а
також доведено необхідність комплексної оцінки розвитку видів транспорту, зокрема при визначенні резервів пропускної
здатності елементів транспортної мережі.
Також було здійснено систематизацію та перелічені особливості підготовки і організації вантажних робіт із судном
у рейдових умовах, розглянуто етапи становлення 3PL та 4PL – операторів, особливості формування партнерських відносин
між учасниками виробничого процесу морського транспортного вузла, визначення кількості технологічних ліній та
продуктивності вантажних робіт.
Матеріали монографії мають прикладне значення для підприємств морської транспортної галузі. Результати
дослідження спрямовані на використання судноплавними, транспортно-експедиторськими, агентськими і стивідорними компаніями.