dc.description.abstract |
Морське судноплавство завжди пов'язане з певним ризиком, тому
постійний розвиток стратегії підвищення безпеки плавання та експлуатації
суден завжди було серйозним завданням. Серед основних ризиків з яким
стикається практика експлуатації суден та пов’язані проблеми аварійності
флоту, особливо при перевезенні негабаритних вантажів яке має великий вплив на економічний розвиток морських перевезень як галузі. Такі перевезення нестандартних вантажів (негабаритних) створює нестандартні проблеми. Кожне судно піддається дії вітру по-різному. Залежно від напрямку та сили вітру змінюється управління судном та його маневрені якості. Часто не тільки мале,але і велике судно не може протистояти вітру ні кермом, ні роботою гвинта, воно не може втриматися на якорі, підійти до причалу або відійти від нього. Зі зміною сили та напрямки вітру змінюється шлях та швидкість судна. Дія вітру на судно залежить від його сили та напряму, від загальної площі підводної частини, від парусності судна, його опади та водотоннажності. Великий вплив на зміну керованості судна є наявність на палубі негабаритного вантажу.
Негабаритні важкі та надважкі вантажі у світовому морському транспорті
зростають. Перевезення та обробка цих нетипових вантажів вимагає належної портової інфраструктури, а також кваліфікованого персоналу, який бере участь у вантажних операціях. Крім того, виникає особлива потреба в забезпеченні безпеки судноплавства для суден, що перевозять такі предмети, особливо в обмежених водах.
Пильна увага до належного розміщення, кріплення негабаритних вантажів
та врахування всіх факторів які діють на судно з таким вантажем і
попередження виникнення аварійних ситуацій є головною метою на шляху
безпечної експлуатації засобів морського транспорту. |
uk_UA |