Abstract:
Виконано дослідження європейського ринку річкових
круїзів, проаналізовано флот річкових круїзних пасажирських суден.
Європейському річковому круїзному ринку властиве чітко виражене
зростання. З 2013 року відбувається збільшення числа круїзів, перш за
все, за рахунок американських туристів. У 2018 році на річкових круїзних
пасажирських суднах (РКПС) було перевезено 1,64 млн. пасажирів, на
14,6 % більше, ніж роком раніше. Значно збільшився попит на європейські круїзи у туристів з Азії, Росії, Скандинавії і Східної Європи, Великобританії та Ірландії. Змінюється вікова структура пасажирів і підвищується попит на дорогі круїзи. Більше половини всього пасажиропотоку на європейських внутрішніх водних шляхах (ВВШ) доводиться на
Швейцарію, Німеччину і Францію.
Практично половина всіх європейських РКПС (43 % або 153 од.)
працює під швейцарським прапором. 70 % всього європейського флоту
(253 судна) зосереджено в системі Дунай-Майн-Рейн. У минулому році
було здано 20 суден, за попередніми оцінками в цьому році буде запущено
в роботу також не менше 20 суден. Пік будівництва був в 2014 році
(31 судно за рік).
У 2019 році було здано перше на європейських ВВШ трьохпалубне
196 пасажирське РКПС «AmaMagna» круїзної компанії «AmaWaterways» з
габаритною довжиною 135,0 м, шириною 22 м.
У 2021 році буде здано перше європейське чотирьохпалубне РКПС
«A-ROSA E-motion» на електрорусі для круїзної компанії «A-ROSA»,
розраховане на 280 пасажирів. Довжина судна 135,0 м, ширина – 17,7 м,
осадка – 1,7 м.
Продовжує розвиватися напрямок диверсифікації європейських
річкових круїзів. З'явилися річкові круїзи з короткостроковими виходами
на морські ділянки.
Проаналізовано також групу невеликих європейських РКПС
пасажиромісткістю 10-40 осіб (європейські оператори називають їх
«баржами-готелями»).