Abstract:
Метою дослідження є розв’язування деяких задач економіки та менеджмен-ту, а саме, проблеми мінімізації витрат енергоносіїв, матеріалів та інших ре-сурсів. Зокрема розглядається питання про вибір найбільш оптимального спо-собу доставки вантажів з використан-ням автомобільного та залізничного транспорту. Досліджується також пи-тання про прокладання найбільш ко-роткого газогону, що сполучатиме два населені пункти із двома взаємно пер-пендикулярними магістралями. Це пе-редбачає побудову поблизу магістра-лей двох селищ, що також будуть спо-лучені між собою газогоном. Розгля-дається також задача, у якій потрібно визначити оптимальний розмір партії продукції, котру потрібно закупити, та оптимальний запас, який потрібно створити, щоб мінімізувати витрати у циклічному процесі споживання закуп-леної партії та придбання нової. При цьому відомо, що сумарні річні витрати на закупівлю продукції складаються з витрат, пов’язаних з її доставкою; прямих витрат, що визначаються її закупівельною вартіс-тю, видатків на утримання середнього об-сягу запасів даного виду продукції протя-гом року, та штрафних втрат, обумовлених дефіцитом та віднесених до одиниці проду-кції протягом року.