Abstract:
Транспорт є специфічним та важливим сектором економіки країни.
Він займається створенням, як інші виробничі сектори економіки країни, нових та
додаткових матеріальних цінностей. Результатом роботи транспортної галузі є
переміщення вантажів і людей та обслуговування виробничої діяльності підприємств.
Вантажний транспорт належить до виробничої сфери. Пасажирський транспорт,
здійснюючи перевезення людей, належить до обслуговуючих галузей виробничої сфери.
Важливість транспортної галузі полягає в тому, що вона забезпечує зв'язки між
галузями, зарубіжними державами, регіонами країни, підприємствами та задовольняє
потреби виробництва і людей. На сучасному етапі розвитку суспільства без транс порту неможливий сам процес сучасного виробництва, для якого необхідні зв'язки для
своєчасного постачання сировини і продукції та забезпечення робочою силою. Велике
значення має транспорт для підвищення рівня життя населення. На теперішній час на
транспорті зайнято близько 10 % працюючих у виробничому комплексі країни.
Основою для прийняття управлінських рішень з розвитку і технічного обслуго вування транспортних систем є прогноз очікуваних перевезень, які у вантажному
повідомленні складаються з внутрішніх, експортно-імпортних та міжнародних тран зитних перевезень. Прогнозування кожного із зазначених видів перевезень має свої
особливості, але обов'язково враховує положення ринкової теорії попиту та пропозиції
товарів і послуг. Перспективні обсяги міжнародних перевезень вантажів визнача ються з використанням різноманітних методів прогнозування, включаючи комп лексний евристичний підхід. В умовах великих структурних зрушень в економіці повинні
застосовуватися як нормативні (що використовують конкретне завдання цільової
зони прогнозу), так і дискриптивні (засновані на самоорганізації потоків) методи прогнозування.
У даній роботі проаналізовано методи та інструменти, які можуть бути використані транспортними компаніями д