Abstract:
У статті розглянуто особливості застосування бізнес-процесів у
готельному господарстві. З’ясовано, що модель, яка поєднує бізнес-процеси в
готельному господарстві, включає три основні процеси – надання послуг проживання,
харчування та в залежності від категорії закладу тимчасового проживання ‒
додаткові послуги.
Доведено, що бізнес-процеси управління складаються з керівництва, маркетингу
та фінансових процесів. Основні бізнес-процеси (проживання, харчування та
додаткові послуги (розваги, Wellness, бізнес-послуги тощо) створюють вартість
готельної послуги/товару, завдяки чому готель отримує основний прибуток. Підтримуючі бізнес-процеси забезпечують ефективність основних бізнес-процесів. Бізнес-процеси розвитку створюють прибуток у поточній діяльності, але спрямовані на
отримання вигод і прибутку у майбутньому, забезпечують розвиток готелю тощо.
Виявлені мета, задачі та переваги бізнес-планування в готельному господарстві.
Доведено, що для оцінки визначення рівня бізнес-процесів, які мають місце в
готельному господарстві держави, доцільним є використання матричного методу,
який розраховується на загальних та інтегральних показниках. Застосування цього
методу дає змогу не тільки визначити основних лідерів та місце в конкурентній
боротьбі, яке оцінюється за критерієм максимуму набраних балів, а й кількісно
оцінити відставання від регіону з найкращим рівнем застосування бізнес-процесів.
Існуюча методика передбачає використання чотирьох ключових чинників: соціального,
клієнтського (туристичного), фінансового й кадрового.
За допомогою матричного методу оцінено інтегральний показник бізнес-процесів в готельному господарстві трьох південних регіонів України ‒ Херсонського,
Миколаївського та Одеського