Abstract:
У статті досліджено необхідність розробки новітнього програмного
забезпечення CRM (Customer Relationship Management) для туристичних агентств. Доведено, що використання розробленої системи (на відміну від існуючих CRM-систем, які для
повного аналізу вимагають використання багатьох інших сторонніх програм) надаватиме
можливість покращення роботи турагентства у всіх напрямках: робота з клієнтами,
продажі, маркетинг та фінанси, та найголовніше – дозволятиме аналізувати ключові
показники та робити точні висновки щодо подальшого розвитку.
Найбільш поширеними CRM-системами для українських туристичних агентств є
TourControl, САМО-турагент та вітчизняна система МоїТуристи.
Основним критерієм оцінки при виборі системи розробки є її вартість. Вартість
впровадження системи складається не тільки з вартості ліцензії та заробітної плати
програміста, існують ще й додаткові витрати (вартість програмного забезпечення,
налаштування системи, встановлення системи, дослідна експлуатація системи). Найнижча сукупна вартість у порівнянні з іншими забезпечується CRM Битрикс24.
Впровадження CRM-системи дозволить автоматизувати низку бізнес-процесів,
знизити трудомісткість та витратомісткість бізнес-процеси; підвищити продуктив-ність праці, швидкість і надійність передачі та обробки інформації, ефективність бізнес-процесів та поліпшити відносини з партнерами та клієнтами