Короткий опис (реферат):
Стаття присвячена організації процесу управління витратами на
підприємствах готельно-ресторанної справи. У статті досліджено та узагальнено теоретичні підходи до визначення сутності управління витратами підприємств готельно-рестораної справи. Витрати підприємства – це сукупність витрат які виникають у підприємства за певний період часу в процесі життєдіяльності. Фактично витрати підприємства – оцінка в грошах вартості всіх матеріальних, інформаційних, трудових,
природних та фінансових ресурсів, необхідних підприємству для роботи. У статті було
розглянуто особливості готельно-ресторанної галузі в Україні як вид економічного дослідження. Розглянуто сутність понять «витрати готелю», «менеджмент готельного
господарства», «економічна ефективність» і «критерій економічної ефективності». Надано характеристику особливостей, завдань, цілей, принципів ефективності діяльності
підприємств готельно-ресторанної справи. Запропоновані шляхи до еволюції управління
витрат підприємства готельно-ресторанної справи. Обґрунтовано принципи оптимізації
витрат підприємства, основним завданням якої є контролінг управління витратами
основних бізнес-процесів, а основним результатом застосування – істотне підвищення
ефективності підприємства готельно-ресторанної справи для подальшого розвитку підприємства й підвищення його конкурентоспроможності на внутрішньому й зовнішньому
ринках.
Були розглянути основні принципи оптимізації витрат, що впливають на фінансову
стійкість підприємства готельно-ресторанної справи, є:
1. Критерії оцінки діяльності підприємства та доцільності прийнятого рішення
повинні функціонально залежати від параметрів процесу надання послуг, базуватися на
індивідуальних характеристиках цих параметрів і враховувати силу їх впливу в будь-який
період часу.
2. Параметри – змінна величина, їх значення визначається структурою підприємства. Примусова зміна будь-якого параметру надання послуг однозначно визначає зміну
показників діяльності підприємства готельно-ресторанної справи.
3. Показники діяльності підприємства мають характер критеріїв оптимальності –
їх вдосконалення за рахунок зміни параметрів наданих послуг (якість і сучасність
обладнання, рівень професіоналізму виконавців, новизна і прогрес технологічних процесів і
т. д.) і є оптимізацією виробничого, економічного і політичного процесів