Короткий опис (реферат):
В статті розглядаються
існуючі підходи до моделювання пропускної
спроможності морських торговельних портів. Виконаний огляд досліджень моделей
розвитку морських портів з метою узагальнення досвіду моделювання складних процесів.
Розглядаються приклади досліджень стохастичного моделювання, моделей масового обслуговування, сценарного підходу з поєднанням імітаційного моделювання, використання
апарату марківських процесів зі знесенням,
динамічної оптимізаційної моделі, статистичного моделювання через систему бізнеспроцесів.
Пропонується дворівнева багатофакторна динамічна модель лінійного програмування транспортної системи доставки вантажів різної номенклатури через порти для
визначення пропускної спроможності портів
та їх спеціалізації за видами вантажів. Розкривається багатофакторність моделювання
шляхом запропонованої моделі та можливість її використання як для цілей аналізу
лімітуючих потужностей портів, так і для
обґрунтування варіантів їх розвитку за критерієм максимум приведеного чистого доходу
з умовою повернення кредитів рівними сумами
та додатковими обмеженнями на обсяги
інвестицій, кредитів по роках та умовою
невід’ємності чистої наведеної вартості
окремих інвестиційних проектів у портах.
Виконується багатокритеріальна оптимізація. Розглядається порівняння аналітичного,
імітаційного та ситуаційного моделювання
морських торговельних портів