Abstract:
У статті розглянуті найбільш важливі для випускників ЗВО в сфері туризму та індустрії гостинності навичок, що забезпечують їх конкурентоспроможність на ринку
праці.
Темпи розвитку практично всіх сфер
людської діяльності, а так само поглиблення
інтеграції на європейському континенті і в світі
в цілому обумовлюють актуальність розробки
таких освітніх програм, випускникам яких
потрібний мінімальний час для адаптації на
робочому місці. Для досягнення цієї мети навчальним закладам, які готують фахівців для
індустрії гостинності необхідна інформація про
критичні показники в оцінці стейкхолдерами
програмних результатів освітньої програми. У
процесі дослідження було встановлено критична
необхідність оволодіння випускниками «soft
skills», найбільш важливими серед яких є лідерство, вміння оперативно вирішувати проблеми,
комунікабельність, навички роботи в команді,
гнучкість і навички міжособистісного спілкування в мультикультурному, динамічному та багатомовному туристичному середовищі. Порівняльний аналіз ставлення учнів і працюючих
менеджерів до важливості soft skills для працевлаштування та подальшого просування по
кар'єрних сходах, до можливості оволодіння окремими soft skills в період навчання в університеті і впливу окремих навичок на адаптацію
молодого фахівця до динамічних умов роботи в
сфері туризму і гостинності показав, що думки
цих двох груп розходяться по ряду питань. Це
говорить про те, що освітні програми та методи навчання необхідно адаптувати до вимог
ринку праці, щоб випускники ЗВО України були
конкурентоспроможними як на внутрішньому,
так і на зовнішньому ринках праці