Abstract:
У статті проаналізовано сучасні тенденції розвитку експорту зернових вантажів з України. Це можна пояснити декількома
факторами: Україна має відмінні географічні умови
для вирощування зернових; об’єми виробленої продукції виходять далеко за межі тільки внутрішнього ринку країни; з точки зору логістичної структури, чорноморські порти відмінно підходять для
відвантаження зерна в Китай, Єгипет, Таїланд,
Ізраїль, Арабські Емірати.
Головною метою роботи є проведення аналізу та виявлення проблемних аспектів конкурентного середовища логістики експорту зернових вантажів з України.
Проведено аналітичний огляд конкурентного середовища логістики експорту зернових вантажів з України. Конкурентне середовище логістики експорту зернових – це результат і умови
взаємодії великої кількості суб'єктів (зернотрейдерів, транспортних компаній, портів, портових терміналів), що визначає відповідний рівень економічного суперництва і можливість впливу окремих економічних агентів на загальну ринкову ситуацію.
Важливим є те, що конкурентне середовище утворюється не лише і не стільки власне суб'єктами
постачання зерна та перевалки зернових вантажів,
взаємодія яких викликає суперництво, але в першу
чергу – відносинами між ними.
Логістичні схеми доставки зерна в нашій
країні потребують часткової модифікації. Поліпшення конкурентного середовища та вирішення
проблем постачання зерна на експорт через морські
порти України слід шукати у вдосконаленні логістичної інфраструктури шляхом використання
внутрішнього водного транспорту з рейдовою перевалкою вантажів, що дасть можливість заходити
в українські морські порти великовантажним суднам, що збільшить конкурентоспроможність експорту зерна з України.