Abstract:
У статті подано аналіз
підходів та методів управління доходами в
бізнесі в сфері гостинності, змін у галузі фінансового управління та перспектив використання нових підходів в управлінні надходженнями в готельному бізнесі. Визначена роль
політики ціноутворення та окреслене коло
етичних проблем у ціноутворенні на готельні
послуги. Обґрунтована роль доходів підприємств у цій галузі як найважливішого чинника, що впливає на подальші можливості
функціонування та розвитку, та на інші показники ефективності. Показана роль політики управління доходами у визначенні результативності діяльності та можливості подальшого функціонування. Для ефективного функціонування підприємства у сфері гостинності
важливо створити таку систему управління
доходами, яка дозволить їх максимізувати в
коротко-, середньо- та довгостроковій перспективі без втрат клієнтів та репутації, а
також організувати суворий контроль за
своєчасністю та обсягом доходу. Визначені
етапи управління доходами: аналіз доходів
попередніх періодів; пошук шляхів збільшення
доходу; складання бюджету; контроль над
доходами; регулювання та коригування доходу; порівняння отриманих значень із цільовими показниками. Аналіз дозволяє зробити висновок, що методи управління доходами дозволяють своєчасно приймати рішення управлінського, організаційного та фінансового
характеру, що прямо чи опосередковано впливають на ефективність діяльності підприємства в галузі гостинності.