Abstract:
У статті розглянуті інституційні засади функціонування
морського круїзного туризму, який поєднує багатьох учасників ринку. Для
ефективного розвитку круїзного туризму слід інтегрувати учасників шляхом
упровадження нових організаційно-правових форм бізнесу. Однією з таких форм
може бути модель кластеризації, яка б поєднала навколо круїзів різних суб’єктів
підприємницької діяльності на основі маркетингової, інвестиційної, організаційно-виробничої та інноваційної діяльності.
У процесі формування морського туристичного кластера потрібною є його
активна державна підтримка, основним напрямком якої має бути формування та
контроль дотримання положень законодавчої бази у сфері регулювання морського
круїзного туризму, стимулювання інвестицій, що сприятиме підвищенню рівня
конкурентоспроможності елементів кластера.
Морський туристичний кластер має об’єднати органи державного управління (постійні комісії, комітети, департаменти), морський бізнес (правління,
асоціації, керівництва портів) та громадські організації (громадські ради, комітети, окремі організації) тощо.
З розвитком морського туристичного кластера мають відбуватися зміни,
які приводять до росту конкурентних переваг як окремих підприємств, так і
територій і національної економіки в цілому.