DSpace Repository

Наближення до моделі управління порт-лендлорд: український контекст

Show simple item record

dc.contributor.author Шемаєв, В.В.
dc.contributor.author Шемаєва, Л.М.
dc.date.accessioned 2023-06-09T10:55:56Z
dc.date.available 2023-06-09T10:55:56Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Шемаєв В.В., Шемаєва Л.М. Наближення до моделі управління порт-лендлорд: український контекст // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2020. № 4 (73). 19-30. uk_UA
dc.identifier.other УДK 656.07:656.6
dc.identifier.other JEL L91, O21, R42
dc.identifier.other DOI 10.31375/2226-1915-2020-4-19-30
dc.identifier.uri http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/1457
dc.description.abstract З початком портової реформи в Україні була здійснена зміна моделі управління портовим сектором. Утворена у 2013 році Адміністрація морських портів України була наділена функціями адміністративного та безпекового характеру. Суто комерційна діяльність залишилась у державних та приватних стивідорних компаній та морських терміналів. Зазначений розподіл функціоналу в морському порту наблизив вітчизняну систему управління до загальновідомої в країнах Північної Америки та Північно-Західної Європи – «порт-лендлорд». Визначені в результаті дослідження аспекти, а саме контроль за земельними ділянками, юридичний статус Адміністрації морських портів України, наявність державних стивідорів та неврегульованість відносин з місцевою владою, не дозволяють класифікувати вітчизну модель в класичному розумінні «порту-лендлорду». Останнє вказує радше на гібридну модель в Україні з елементами «порт-лендлорд». Найбільш уразливим елементом в контексті моделі «портлендлорд» в Адміністрації морських портів України є брак механізму управління портовими територіями через наявність декількох типів землевласників – державних, місцевих та приватних суб’єктів. В статті запропоновано низку заходів, зокрема корпоратизація Адміністрації морських портів України, внесення змін до законодавства, новації в розподілі концесійного платежу, підтримка виходу держави з сегменту стивідорної діяльності, а також інвентаризація портових територій, реалізація яких може якісно наблизити українську модель до практик управління портів Північно-Західної Європи uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Одеський національний морський університет uk_UA
dc.subject портова галузь, порт-лендлорд, адміністрація морських портів України, моделі управління. uk_UA
dc.title Наближення до моделі управління порт-лендлорд: український контекст uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account