Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шемаєв, В.В. | |
dc.contributor.author | Шемаєва, Л.М. | |
dc.date.accessioned | 2023-06-09T10:55:56Z | |
dc.date.available | 2023-06-09T10:55:56Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Шемаєв В.В., Шемаєва Л.М. Наближення до моделі управління порт-лендлорд: український контекст // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2020. № 4 (73). 19-30. | uk_UA |
dc.identifier.other | УДK 656.07:656.6 | |
dc.identifier.other | JEL L91, O21, R42 | |
dc.identifier.other | DOI 10.31375/2226-1915-2020-4-19-30 | |
dc.identifier.uri | http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/1457 | |
dc.description.abstract | З початком портової реформи в Україні була здійснена зміна моделі управління портовим сектором. Утворена у 2013 році Адміністрація морських портів України була наділена функціями адміністративного та безпекового характеру. Суто комерційна діяльність залишилась у державних та приватних стивідорних компаній та морських терміналів. Зазначений розподіл функціоналу в морському порту наблизив вітчизняну систему управління до загальновідомої в країнах Північної Америки та Північно-Західної Європи – «порт-лендлорд». Визначені в результаті дослідження аспекти, а саме контроль за земельними ділянками, юридичний статус Адміністрації морських портів України, наявність державних стивідорів та неврегульованість відносин з місцевою владою, не дозволяють класифікувати вітчизну модель в класичному розумінні «порту-лендлорду». Останнє вказує радше на гібридну модель в Україні з елементами «порт-лендлорд». Найбільш уразливим елементом в контексті моделі «портлендлорд» в Адміністрації морських портів України є брак механізму управління портовими територіями через наявність декількох типів землевласників – державних, місцевих та приватних суб’єктів. В статті запропоновано низку заходів, зокрема корпоратизація Адміністрації морських портів України, внесення змін до законодавства, новації в розподілі концесійного платежу, підтримка виходу держави з сегменту стивідорної діяльності, а також інвентаризація портових територій, реалізація яких може якісно наблизити українську модель до практик управління портів Північно-Західної Європи | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Одеський національний морський університет | uk_UA |
dc.subject | портова галузь, порт-лендлорд, адміністрація морських портів України, моделі управління. | uk_UA |
dc.title | Наближення до моделі управління порт-лендлорд: український контекст | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |