Abstract:
Метою даної роботи є дослідження сутності підприємницької діяльності та
сучасних мотиваційних концептів, що дозволяє
виявити та систематизувати основні проблеми
мотивації підприємництва.
Дослідження показало, що мотивація підприємницької активності – комплексне явище, яке
зачіпає як внутрішній потенціал бізнесу, так й
різноманітних контрагентів та оточення бізнесу в
цілому. Побудовано трикутник мотивації, що містить самомотивацію ділового актора; мотивацію
персоналу та мотивацію третіх осіб, що контактують з бізнесом прямо або опосередковано.
У процесі дослідження виявлено, що існує
широкий спектр проблем мотивації підприємницької діяльності, серед яких визначальними виділено:
група проблем, що охоплюють дослідження та активізацію мотивів створення власного бізнесу, початку господарських дій; група проблем, яка стосується визначення сутності мотивації підприємницької діяльності та полягає у діагностиці потреб, на яких засновується сучасна концепція мотивації; проблеми мотивації підприємницької діяльності, що знаходяться в соціально-культурному
оточенні, яке може стимулювати до початку бізнесу або гальмувати ініціативу; проблеми наявності та виникнення протиріч в процесі ділової активності, які мають перспективу перетворитися в
конфлікт інтересів різноманітних учасників економічного процесу. Представлена класифікація проблем за ознаками: в залежності від місця виникнення, часу виникнення, від способу вирішення та
складності