dc.contributor.author |
Шемаєв, В.В. |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-12T10:57:09Z |
|
dc.date.available |
2023-06-12T10:57:09Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Шемаєв В.В. Особливості переходу адміністрації морських портів України до корпоративної форми управління // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць, 2019. № 2. С. 66-88. |
uk_UA |
dc.identifier.other |
УДК 330.111.62 |
|
dc.identifier.other |
JEL P26, H82, L32 |
|
dc.identifier.other |
DOI: 10.31375/2226-1915-2019-2-76-88 |
|
dc.identifier.uri |
http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/1472 |
|
dc.description.abstract |
Стаття присвячена проблемі підвищення ефективності
функціонування вітчизняної портової влади (від англ. port authority) в особі державного підприємства «Адміністрація морських портів України» у формі державного підприємства, що розглядається через призму міжнародного досвіду та
національних галузевих політик в інфраструктурній галузі, а також виробленню
рекомендацій щодо здійснення переходу адміністрації морських портів України до
корпоративної форми управління. У статті наводяться основні проблемні питання функціонування вітчизняної портової влади у формі державного унітарного
підприємства, серед яких, зокрема, неможливість повноцінного переходу до моделі
управління «порт-лендлорд» для управління землями в межах портів, відсутність
самостійного права розпоряджатись нерухомим майном в контексті його оренди
чи концесії, обмеженість в утворенні дочірніх підприємств та придбанні корпоративних прав тощо. В той же час дослідження Європейської організації морських портів вказує, що близько 51 відсотка портових адміністрацій країн
Європейського союзу функціонують як незалежні комерційні компанії. Це забезпечує в тій чи іншій мірі функціональну автономію портової влади, їх фінансову
автономію, професійне та прозоре корпоративне управління, а також пропорційний регуляторний нагляд. Для трансформації адміністрації морських портів
України в акціонерне товариство у статті пропонується т.зв. «дорожня карта»,
що має включати два основних етапи: підготовка нормативного під-ґрунтя та
здійснення операційних перетворень |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Одеський національний морський університет |
uk_UA |
dc.subject |
корпоративне управління, державне підприємство, акціонерне товариство, морські порти, адміністрація порту. |
uk_UA |
dc.title |
Особливості переходу адміністрації морських портів України до корпоративної форми управління |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |