Короткий опис (реферат):
Сектор гостинності є одним з ключових факторів європейської
економіки та європейського туризму, як з точки зору зайнятості, так і прямого
внеску в економіку. Разом з туризмом сектор гостинності є третьою за
величиною соціально-економічною діяльністю в ЄС. Україна поступово
асимілюється в туристичну карту Європи, отже розвиток сфери гостинності
стає нагальною потребою подальшого розвитку української економічної системи.
Стаття присвячена дослідженню ролі індустрії гостинності в економіці
України та особливо приморського регіону, її потенціалу та напрямків розвитку з
врахуванням особливостей внутрішнього та зовнішнього туризму.
Індустрія гостинності тісно пов’язана з туристичним сектором і певними
напрямками тісно переплетена з ним, але логіка ведення бізнесу та цільова
аудиторія тут дещо відрізняється. По-перше, клієнтом вважається не лише,
людина, що подорожує, але і людина, що просто знаходиться поза межами свого
житла. Тобто як клієнти розглядаються як туристи, так і місцеві жителі. Подруге, іншим є процес побудови бізнесу і підхід до просування продукту бізнесу.
Ключовими напрямкам індустрії гостинності залишаються готельний та
ресторанний бізнес у їх широкому розумінні. Перший скоріше слід назвати
індустрією розміщення людей, які тимчасово знаходяться поза домівкою. Сектор
дає широкі можливості для ведення бізнесу різного рівня. Для України розвиток
цього напрямку пов’язаний із необхідністю перебудови існуючого готельного
фонду, побудови нових готелів та розвитку малого бізнесу через розширення
мережі костелів та вдосконалення їх послуг. Також цікавою тенденцією для
розвитку є передача оперативного управління готелем професійним компаніям.
Розвиток ресторанного бізнесу також пов’язаний з широким колом форм
ведення бізнесу та своєю специфікою просування продукту. Важливим кроком для
підвищення ефективності цього напрямку в Україні може стати створення бренду
української кухні, створення брендів міст та заохочення капіталовкладень у цю
сферу.
В статті проаналізовано динаміку розвитку підприємств готельного
бізнесу, визначені основні тенденції та можливості для розвитку. Результати дослідження дозволяють зробити висновок про суттєву залежність даного напрямку
не тільки від політичних зрушень та економічних реалій, але і від специфічного
розвитку туристичних регіонів, інвестування сфери на місцевому рівні, створення
брендів міст, інвестувань фізичних та юридичних осіб у вузькі, але цікаві для
споживача сфери туризму: гастрономічний, релігійний, розважальний,
екстремальний.