Abstract:
У статті розглянуто процес історичного розвитку поняття «емоційний інтелект», а також здійснено класифікацію сучасних підходів до цього явища у вітчизняних та зарубіжних наукових працях. Ціль дослідження: систематизувати тенденції дослідження емоційного інтелекту як компонента мислення. Досягнення цієї мети було вирішено такі: уточнити психологічну сутність значення поняття «емоційний інтелект»; узагальнити та систематизувати основні ознаки, за якими проводяться дослідження емоційного інтелекту; охарактеризувати психологічні моделі емоційного інтелекту Для вирішення поставлених завдань використовувався наступний комплекс теоретичних методів дослідження: вивчення та аналіз психологічної літератури на тему дослідження, узагальнення та систематизація матеріалу, що дало можливість охарактеризувати основні аспекти та напрямки, за якими ведуться наукові дослідження. Наукова стаття є узагальнюючою систематичним дослідженням. Методологічною основою дослідження є наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених-психологів, таких як: Дж. Майєр, Д. Халперн, У. Грей, А. Ортоні, Дж. Клор, А. Коллінз, а також Л. С. Виготський, С. Л. Рубінштейн, А. Н. Леонтьєв, О. К. Тихомиров, О. Я. Чебикіна та ін. У ході дослідження встановлено, що: незважаючи на велику кількість досліджень видів та компонентів інтелекту, остаточне їх встановлення на даний момент є вкрай скрутним . В результаті проведеного дослідження зазначено, що найбільш ефективно розкривають поняття емоційного інтелекту моделі здібностей, оскільки вони характеризуються більшою практичною розробкою та більшою надійністю діагностичного інвентарю.