Abstract:
In the article the main approaches to the definition of the term "tour product" and "tour product for shore-excursion services for cruise ship passengers" are analysed. The article presents the process of development of a new tour product, which consists of the following main stages: analysis of the market of tourist services and the main suppliers in it; idea generation; development of tour product concept; formation of a tour product; formation of a tour product proposal for a cruise company. The requirements of cruise companies to the tour product for shore-excursion services are summarized. The main stages of the process of selection of a tour operator in the port of call by a cruise company are indicated. This approach to partner selection demonstrates the importance of close cooperation between cruise lines and tour operators in achieving a high standard of service and competitiveness in the cruise tourism market.
Стаття присвячена дослідженню особливостей розробки туристичного продукту з берегового екскурсійного обслуговування пасажирів круїзних суден. Зазначено, що станнім часом спостерігається збільшення інтересу до круїзних подорожей, що робить цей сегмент туристичного ринку особливо значущим. Розглянуто вплив пандемії COVID-19 на круїзну індустрію. Виявлено, що спостерігається стрімке відродження галузі в світи, тобто сьогодні дослідження розробки туристичного продукту з берегового обслуговування пасажирів круїзних суден в портах заходу є актуальним. Зазначається, що круїзний туризм стає все більш популярним, тому вивчення особливостей розробки та покращення туристичного продукту може сприяти його подальшому розвитку. Проаналізовано основні підходи науковців та законодавців до визначення терміну «туристичний продукт» та «туристичний продукт з берегового обслуговування пасажирів круїзних суден». Визначено фактори ефективності розробки нових туристичних продуктів, а також виявлені можливі причини невдач при розробці та впровадженні на ринок нових туристичних продуктів. В статті надається процес розробки нового туристичного продукту, який складається з таких основних етапів: аналіз ринку туристичних послуг, а також основних постачальників на ньому; генерування ідеї; розробка концепції туристичного продукту; формування туристичного продукту; формування пропозиції з туристичного продукту для круїзної компанії. При розробці туристичного продукту також важливо враховувати наявність туристично-рекреаційних ресурсів в певному регіоні, адже здебільшого саме вони визначають споживчий вибір туристів та формують мету подорожі. Узагальнено вимоги круїзних компаній до туристичного продукту з берегового обслуговування пасажирів, такі як безпека, комфортність, ергономічність, категоріальна відповідність, достатність послуги. Зазначено, що туристичні оператори несуть відповідальність за якість туристичного продукту, для цього вони обирають собі надійних партнерів, які допомагають робити туристичний продукт кращим, ніж у конкурентів. Зазначаються основні етапи процесу вибору круїзною компанією туроператора в порту (портах) заходу. Цей підхід до вибору партнерів свідчить про важливість тісної співпраці між круїзними компаніями та туроператорами у досягненні високого стандарту обслуговування та конкурентоспроможності на ринку круїзного туризму.