dc.contributor.author |
Вербанський, Д. О. |
|
dc.date.accessioned |
2024-02-26T10:12:48Z |
|
dc.date.available |
2024-02-26T10:12:48Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
Вербанський Д. О. Морський та внутрішній водний транспорт. Дипломна робота магістра. - Одеса: ОНМУ, 2023. - 121 с. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://rp.onmu.odessa.ua/handle/123456789/3095 |
|
dc.description.abstract |
Магістерська кваліфікаційна робота виконана в об’ємі 121 сторінка та складається із 3 розділів висновків, переліку використаних джерел та додатку, містить 53 рисунки та 1 таблицю в основному тексті. Дипломна робота присвячена дослідженню ефективності та особливостей маневрування великотоннажного балкерного судна в умовах обмежених акваторій на прикладі Англійського каналу в районі протоки Дувр. У вступі обгрунтовується актуальність теми у зв'язку з останніми тенденціями в суднобудуванні до збільшення водотоннажності транспортних суден та їхніх габаритів. Це підвищує вимоги до забезпечення безпеки плавання у відносно мілководних і вузьких районах морів і каналів. У першому розділі подано загальну характеристику великотоннажного балкерного судна "MOUNT ETNA", обраного як об'єкт моделювання та експериментів. Наводяться основні технічні параметри, розглядаються транспортно-експлуатаційні якості, маневрені характеристики. У другому розділі розглядаються навігаційні ризики під час плавання великотоннажних суден в обмежених акваторіях. Аналізуються чинники, що негативно впливають на керованість: збільшення додаткової маси, зміна хвилеутворення, присмоктування до берега та інші гідродинамічні ефекти. Запропоновано заходи щодо забезпечення безпеки маневрування. У третьому розділі за допомогою програмного забезпечення навігаційного тренажера TRANSAS 5000 Pro проведено моделювання різних маневрів обраного судна в обмежених водах протоки Дувр. Досліджено вплив екстремальних гідрометеорологічних умов (вітру до 40 вузлів і течії до 4 вузлів) на елементи циркуляції та активне гальмування судна. Отримані результати порівнюються з еталонними значеннями з маневреної характеристики, оцінюється адекватність математичної моделі тренажера. Експерименти підтверджують можливість забезпечення безаварійного маневрування в складних умовах за високого професіоналізму екіпажу. У висновку сформульовано практичні рекомендації щодо підвищення ефективності та безпеки судноводіння під час керування великотоннажними суднами в обмежених районах плавання. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Одеський національний морський університет |
uk_UA |
dc.subject |
маневрування судна, обмежені води, великотоннажний балкер, протока Дувр, судновий тренажер, моделювання, безпека мореплавства. |
uk_UA |
dc.title |
Морський та внутрішній водний транспорт |
uk_UA |
dc.type |
Other |
uk_UA |