Abstract:
В магістерській роботі аналізується мінливість величини та просторового розподілу завихренності напруги тертя вітру у Чорному морі залежно від напряму переважаючого над морем приземного повітряного потоку. Використовуються дані про швидкість вітру на висоті 10 м реаналізу ERA Interim Європейського центру середньострокових прогнозів погоди за період 1984 – 2020 років. з просторовою роздільною здатністю 0,75º × 0,75º і тимчасовою роздільною здатністю 6 год. У середньому протягом року найбільшу повторюваність мають північно-східний і північний вітри, найменшу – південний і південно-східний. З урахуванням повторюваності вітру найбільший внесок у створення циклонічної завихренності роблять ситуації з північно-східним вітром, антициклонічної – із західним. Висвітлено відомості про метеорологічні ризики в судноплавстві, розглянуті їх характеристики. Зроблено загальний висновок. За результатами досліджень запропоновано методи та шляхи зменшення метеорологічних ризиків судноплавства у Чорному морі