Abstract:
Плавання морських суден неможливе без використання джерела механічної енергії. Навіть для невеликих вітрильних суден вітрила використовуються як додаткове джерело, яке забезпечує рух, а як основне – встановлюється тепловий двигун. Найпоширенішими тепловими двигунами з усіх, що використовуються на транспорті, є двигуни внутрішнього згоряння (дизелі). Дизелі є джерелами механічної енергії автомобільного, залізничного, морського та внутрішнього водного транспорту, а також сільськогосподарської та мобільної (малогабаритної чи переносної) техніки. Саме дизелі в даний час набули домінуючого поширення на всіх без винятку суднах морських та внутрішнього водного транспорту, незалежно від їх водотоннажності, типу та призначення. Провідні дизелебудівні концерни та фірми випускають суднові дизелі в широкому діапазоні розмірів (діаметром циліндра від 0,1 м до 0,98 м), кількості циліндрів (від 4-х до 18-ти) та потужності (від 100 кВт до майже 100000 кВт).